Vi bruker cookies for å lagre brukerdata slik at vi kan forbedre din nettsideopplevelse.

×
Budstikka logo
Lokal markedsføring

Budstikka er Årets Mediehus!

"Mediehuset har et imponerende nyhetstrøkk og har en stolthet i å være lokal og selvproduserende". Dette sa kulturministeren da han skulle begrunne utmerkelsen.
Foto: Caroline Roka

4.september ble årets mediepriser delt ut av Mediebedriftenes landsforening på Vulkan Arena i Oslo. Vi er stolte av at Budstikka stakk av med hele tre priser, deriblant den gjeveste av dem alle; Årets Mediehus. 

 

Kulturminister Abid Raja beskriver lokalavisen som hardtarbeidende, tøff og leken, og som et helstøpt lokalt mediehus da han skulle begrunne utmerkelsen.

I tillegg til prisen Årets Mediehus vant avisen også prisen for Årets lokale nyhetsdekning for Manshaus- Den greie gutten, og Årets lokale sportsdekning for Fluorbruk i skisporten. 

- Dette er så stas for oss i Budstikka, sa ansvarlig redaktør og administrerende direktør, Kjersti Sortland da hun tok imot prisen.

Dette blir en god spiral 

Trond Jørgensen leder annonseavdelingen i Budstikka og har følgende å si om utmerkelsen:
-Å bli kåret til Årets Mediehus gir oss grunn til å være litt ekstra stolte, og det inspirerer alle i Budstikka til å jobbe målrettet for å vise oss tilliten verdig. Jeg mener at en slik utmerkelse er vel så viktig for våre lesere og annonsører, som for oss ansatte. Prisen er et kvalitetsstempel, som gir leseren en bekreftelse på at det leveres seriøs og god journalistikk. Våre annonsører bruker mye energi og ressurser på å lage gode kampanjer, både digitalt og på print. Jeg er overbevist om at en god kampanje blir bedre av å bli vist i et seriøst og relevant miljø. Det blir en god spiral. God journalistikk trekker til seg flere lesere, som igjen gir annonsørene større oppmerksomhet og mer relevante målgrupper.

Les mer om utmerkelsen her. 

 

Motta våre nyeste blogginnlegg!