Vi bruker cookies for å lagre brukerdata slik at vi kan forbedre din nettsideopplevelse.

×
Budstikka logo
Markedskampanje

Derfor gir annonsering i Budstikka resultater

Budstikka er et lokalt mediehus med bred dekning hos en svært kjøpesterk målgruppe. Det er ikke uten grunn at våre kunder velger Budstikka når de skal plassere annonsekronene sine.

Lokal annonsering har flere fordeler som man ikke oppnår når man går bredt ut mot et nasjonalt og regionalt publikum.  Vi har tatt for oss de fordelene vi mener er størst og viktigst for annonsering i Budstikka.

Folk bryr seg om lokalmiljøet

De aller fleste er opptatt av hva som rører seg i lokalmiljøet og er interessert i å lese om hva som skjer. Våre lesere oppgir i Forbruker- og mediaundersøkelsen at de føler en meget sterk tilknytning til Asker og Bærum. Antall beboere som har bodd i lokalmiljøet i mer enn 15 år er sterkt overrepresentert, og det er lite sannsynlig at de vil flytte fra kommunen de i dag er bosatt i. Ettersom Budstikka har en bred dekning av lesere i Asker og Bærum (52%), godt representert i alle aldre, vet vi at annonsen din når ut til et stort og variert publikum.
Annonsører som er lokalisert i området gir leserne en positiv gjenkjennelseseffekt fordi de kjenner igjen butikken/tilbudet. Når yndlingsbutikken på hjørnet har ryddesalg, eller når en nyoppstartet interiørbutikk har åpning- så ønsker lokalbefolkningen å få det med seg. Derfor vil annonsering, både i form av merkevarebyggende budskap og direkte salgsutløsende budskap nå ut til nettopp din målgruppe.

Kjøpesterke lesere

I forbruker- og mediaundersøkelsen kommer det også frem at Budstikkas lesere bruker store summer på alt fra sportsutstyr, klær og mote, gull/smykker, interiør, barneklær med mere. De handler ofte og de bruker gjerne mer penger på kvalitetsvarer. Vi ser også at inntekten for beboere i Asker og Bærum generelt er høyere enn i resten av landet. Dette er gode argumenter for hvorfor du som markedsfører skal velge å bruke annonsepengene dine på annonsering rettet mot en kjøpesterk gruppe.

Budstikka er en sterk merkevare

For veldig mange har Budstikka alltid vært en troverdig og viktig informasjonskilde. Hvis du er vokst opp med avisen har du et forhold til avisen, men som nyinnflyttet er ikke avisen innarbeidet som en merkevare. Ved store, lokale tilstelninger er Budstikka ofte tilstede, noe som gjør at lokalbefolkningen ser verdien av å lese avisen.

Selv om papiravisens rolle har blitt kraftig utfordret av digitale medier, ser man at lokalavisene opplever et langt mindre fall enn riksavisene. Dette gjelder også for Budstikka som har beholdt en høy andel lesere av printutgaven (36 000 lesere pr. dag), både blant menn og kvinner i alle aldre. Selv om den yngre generasjonen vokser opp uten det samme forholdet til papiravisen som foreldrene sine, ser vi i Forbruker- og mediaundersøkelsen at gruppen 12-19 år er en aktiv lesergruppe av papirutgaven til Budstikka (5400 lesere). Mye fordi den ligger på kjøkkenbordet hjemme.

Vi kjenner våre lesere og vet hva som fungerer

Vi tør å påstå at ingen kjenner lokalmiljøet bedre enn oss. Vi vet hva som fungerer, hvilke produkter eller bransjer som egner seg for annonsering ovenfor lesere våre, enten det gjelder papiravisen eller den digitale avisen. Gjennom våre digitale flater kan vi tilby programmatisk annonsering til en nøye segmentert målgruppe. Våre rådgivere optimaliserer annonsen slik de vurderer det mest effektivt, enten det er å oppnå høyest mulig rekkevidde eller flest mulig repetisjoner innen en kort periode for å utløse respons.  

En kombinasjon av print og digital

Ved å kombinere annonsering både i papiravisen og nettavisen oppnår du best dekning. I tillegg når du en todelt målgruppe, en eldre og en yngre som leser avisen ulikt. Noen foretrekker en fysisk avis som man kan bla gjennom side for side. Da har man ofte satt av dedikert tid og det er kanskje lettere å konsumere alt innhold. Det er også lettere å finne igjen en annonse man har sett.
En nettavis går leseren gjerne innom flere ganger og daglig, og dermed blir de eksponert for ulike annonser flere ganger. dagen. 

Noen ganger lønner det seg å kjøre en kombinasjon, mens andre ganger er det ikke hensiktsmessig. Dersom produktet du annonserer for ikke egner seg for de over 60 år vil det være billigere å bruke digitale medier. Slike problemstillinger svarer våre rådgivere på hver dag, og de har derfor god erfaring i å sette opp den beste mediemiksen for at annonsøren skal lykkes. 

New call-to-action

Motta våre nyeste blogginnlegg!