Vi bruker cookies for å lagre brukerdata slik at vi kan forbedre din nettsideopplevelse.

×
Budstikka logo
Lokal markedsføring

Handle lokalt- et helt nytt annonsekonsept

Handle lokalt er et helt nytt annonsekonsept som gir små, lokale aktører muligheten til å profilere sine produkter eller tjenester på budstikka.no. Dette er et viktig produkt for å bevare et rikt og mangfoldig tilbud i lokalmiljøet.

 

Denne høsten ble det nye annonseformatet Handle lokalt lansert. Konseptet bak annonseformatet er å gi små aktører uten store markedsbudsjett muligheten til å promotere seg og sine produkter for lokalbefolkningen. Alle annonsører vil vises på lik linje og ha en fast plass. Det er derfor ikke budsjettet som avgjør hvor mange visninger du får. Annonsene vil gå i loop, der 3 og 3 annonser vises samtidig. 

Et slik annonseformat vil tilbys gjennom en abonnementstjeneste der annonsørene binder seg til å være med i 6 eller 12 mnd. Det er et løpende abonnement og må sies opp av kunden. 

Her kan kunden selv utforme sin annonse

Handel lokalt er en selvbetjeningsløsning. Det gir annonsøren stor frihet til både å lage annonsen og endre på den underveis. Endringer kan gjøres manuelt i systemet, eller ved å tagge innlegg man har liggende ute på Facebook eller Instagram med #handlelokalt. Da blir annonsen fra disse kanalene endret automatisk på budstikka.no. 

Slik ser annonseformatet Handle lokalt ut:

Et riktig og mangfoldig lokalmiljø som alle er tjent med

Netthandelen har overtatt store deler av markedsandelene, noe som har ført til mange konkurser. Derfor ønsker vi å hjelpe de små med å være synlige. 

Produktet skal være enkelt å bruke, og gi alle lik mulighet til å annonsere i lokalavisen. Mange oppfatter at tradisjonell annonsering i Budstikka er for dyrt for sine markedsbudsjett. Dette er en måte å imøtekomme deres behov på. I tillegg ønsker vi å bidra til å ivareta små, lokale kjeder for et større mangfold i tilbudet lokalt. 

Ingen er uberørt av korona-pandemien, og konsekvensene for de som jobber med lokal handel har vært forskjellig. Noen har kommet styrket ut av det, (eks sport, byggevare, dagligvare) men for mange har pandemien gjort hverdagen tøffere. Fokuset på å støtte det lokale næringslivet har økt og vi ser at befolkningen i større og større grad ser betydningen av at det lokale næringslivet overlever.

I Budstikka har vi stor tro på at vår nye digitale annonsekonsept, «Handle lokalt», kan bidra til at befolkningen og handelsstanden finner hverandre. Dere som tilbyr varer og tjenester får en enkel, fleksibel og selvbetjent løsning for å annonsere deres tilbud lokalt. Gjennom å kunne bytte annonsebudskap så ofte dere vil, kan dere teste ulike varianter, og finne ut hva som er best for dere og deres butikk. 

Ønsker du å komme i kontakt med oss for å få hjelp til å gjøre dine merkevare mer synlig for målgruppen din? Ta kontakt med oss. 

New call-to-action

Motta våre nyeste blogginnlegg!